Economieles (2)

slipIk hoorde dat Zeeman zijn basic dames t-shirts altijd in maat 36 tot en met 48 op voorraad heeft en dat het die al meer dan twintig jaar bij dezelfde Bengalese fabriek laat maken en dat maat 44 het best verkoopt. Zeeman laat die shirts niet per stuk in plastic verpakken; ze komen in dozen met daarin verschillende maten door elkaar. Dat scheelt materiaal en handelingen in de winkel. Ze rijden nooit met halflege vrachtwagens. Een hippe jonge vrouw had de woorden van de inkoper van de Zeeman-damesheupslips moeten optekenen en kreeg gewoon zin er een te kopen. We kwamen tot de conclusie dat het ging om de basics, waar een bedrijf trouw aan moest zijn. Had je vorig jaar de perfecte onderbroek gekocht, dan wilde je die nu weer kunnen kopen. Bij de Hema veranderden de basics voortdurend, bij V&D kon niemand een basic opnoemen. Mijn vriendin was laatst naar de Xenos gefietst voor versierde satéprikkers. Iedereen zag ze al voor zich. Maar niet dus. Niks. Veel bedrijven dachten H&M te kunnen zijn, waar je al na een week niet meer terug hoeft voor hetzelfde, maar niet iedereen kon rijk worden van pubers. We gingen nog even door: over de Zeeman-handdoek die al na een keer wassen perfect droogde en de Zeeman-theedoek met speciale weving voor grotere vochtopname, tot iemand zei: maar ze verkopen ook veel troep hoor.

Voeg toe aan je favorieten: Permalink.

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.